Λεηλασία: Πούλησαν 4 Airbus αντί 124 εκατομμυρίων Ευρώ!

0
47

Τα 4 Airbus τα οποία ήθελε η Πολεμική Αεροπορία θα έδιναν πρωτόγνωρες ικανότητες δράσης στην Π.Α. στην Α. Μεσόγειο και θα ισορροπούσαν την τουρκική υπεροχή στο τομέα συνεχούς παραμονής τις περιοχές ενδιαφέροντος σε αποστολές CAΡ που έχει λόγω των αεροσκαφών-τάνκερ που διαθέτει»!

Την απόφαση υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών Ε. Βενιζέλος, καθώς και οι υπουργοί Μ. Χρυσοχοΐδης, Γ. Παπακωνσταντίνου, Μ. Βορίδης και Γ. Κουτρουμάνης!

 Η τελευταία ευκαιρία για να αποκτήσει η Πολεμική Αεροπορία αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού με εξαιρετικά χαμηλό κόστος, χάθηκε πριν μερικές ημέρες όταν «αντί πινακίου φακής» ( οι πληροφορίες του defencenet.gr αναφέρουν 31 εκατομμύρια ευρώ ή 40,4 εκατ. δολάρια το ένα) πουλήθηκαν τα τέσσερα Airbus Α340-300 της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας, τα οποία η Πολεμική Αεροπορία, προ διετίας, σκόπευε να τα μετατρέψει σε αεροσκάφη-τάνκερ, σε μια μυστηριώδη αμερικανική εταιρεία με την επωνυμία «Apollo Aviation Group».

Το κόστος της πώλησης των τεσσάρων αεροσκαφών είναι κυριολεκτικά εξευτελιστικό καθώς και τα τέσσερα, σχεδόν καινούρια, πουλήθηκαν αντί 124 εκατ. ευρώ όταν τα νέας παραγωγής κοστίζουν 164 εκατ. ευρώ η μονάδα και πρόσφατα πουλήθηκαν μεταχειρισμένα αεροσκάφη της ίδιας σειράς αντί 80 εκατομμύρια Ευρώ το ένα!

Μυστήριο καλύπτει και το γιατί η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, την προπαραμονή των Χριστουγέννων, 23 Δεκεμβρίου, αποφάσισε τέτοια πώληση. Την απόφαση υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών Ε. Βενιζέλος, καθώς και οι υπουργοί Μ. Χρυσοχοΐδης, Γ. Παπακωνσταντίνου, Μ. Βορίδης και Γ. Κουτρουμάνης.

Το τίμημα της πώλησης δεν ανακοινώθηκε … ποτέ! Και πώς να ανακοινωθεί όταν με τέτοιο τίμημα καλύτερα να μιλάμε για λεηλασία, παρά για πώληση.

Πηγή της Π.Α. ανέφερε στο defencenet.gr ότι «Τα τέσσερα Αirbus με το 15% του κόστους ενός αεροσκάφους Α330 MRTT θα έδιναν πρωτόγνωρες ικανότητες δράσης στην Π.Α. στην Α. Μεσόγειο και θα ισορροπούσαν την τουρκική υπεροχή στο τομέα συνεχούς παραμονής τις περιοχές ενδιαφέροντος σε αποστολές CAΡ που έχει λόγω των αεροσκαφών-τάνκερ που διαθέτει».

Τα αεροσκάφη πουλήθηκαν είναι στην ουσία πανομοιότυπα με το αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού Α330 MRTT το οποίο θεωρείται σήμερα το κορυφαίο αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού στο κόσμο.

Η μετατροπή του Α340 σε αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού, αν και δεν υπάρχει προς το παρόν αεροσκάφος του τύπου πιστοποιημένο για το ρόλο, μπορεί όμως να ακολουθήσει την πεπατημένη του πανομοιότυπου A330 MRTT (KC 30B) μειώνοντας έτσι κατά πολύ το κόστος της πιστοποίησής του.

Οι αρχικοί υπολογισμοί αναφέρουν ότι οι εργασίες μετατροπής, η ολοκλήρωση και η πιστοποίηση, εργασίες που μπορούν να εκτελεστούν στο σύνολό τους στην ΕΑΒ, κοστίζουν ανά αεροσκάφος το 1/6 από αυτό που θα στοίχιζε ένα καινούριο A330 MRTT!

Πριν από 27 χρόνια η Πολεμική Αεροπορία απώλεσε μία σπάνια ευκαιρία να αποκτήσει έναντι ανάλογου τιμήματος αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού, όταν «έναντι πινακίου φακής» πούλησε στο Ισραήλ τα παρωχημένης τεχνολογίας συγκριτικά με τα Α 340, Boeing Β-707 της ΟΑ. Τα αεροσκάφη πουλήθηκαν στο Ισραήλ και εκεί με μικρό κόστος μετατράπηκαν σε εναέρια τάνκερ!

Τώρα η ιστορία επαναλαμβάνεται…

Σχόλια Facebook

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.