Λύση με… υποχρεωτική εθελουσία Εργασιακή εφεδρεία

0
37

Χρειάστηκε να χαθεί πολύτιμος χρόνος που δύσκολα θα αναπληρωθεί, να επιβληθούν βαριές φορολογίες και δραματικές περικοπές εισοδημάτων, να εγκαταλείψει την χώρα η τρόικα και να κινδυνεύσει το χρηματοδοτικό πρόγραμμα για να πράξει η κυβέρνηση αυτό που όφειλε να αποφασίσει από την πρώτη στιγμή – το «άδειασμα» του υπερφορτωμένου δημόσιου τομέα με τρόπο εφικτό, που δεν επιβαρύνει τους αριθμούς της ανεργίας.

Της Σοφίας Βούλτεψη

Χρειάσθηκαν δηλαδή δύο χρόνια για να αποφασιστεί να βγουν στη σύνταξη αυτοί που μπορούσαν να το κάνουν!

Ουσιαστικά, οργανώνεται ένα νέο κύμα εθελουσίας εξόδου – που όμως είναι υποχρεωτική και χωρίς τις γνωστές χρυσές απολαβές όσων ελαφρά τη καρδία οργανώθηκαν στα χρόνια των παχιών αγελάδων.

Την Κυριακή, ελήφθησαν τελικά οι αποφάσεις σχετικά με την πολυσυζητημένη εργασιακή εφεδρεία, στην οποία εντάσσονται 30.000 εργαζόμενοι ως τα τέλη του 2011.

Η σχετική ανακοίνωση περιλάμβανε και το αναγκαίο επικοινωνιακό περιτύλιγμα περί δύο φάσεων και επτά συμπληρωματικών δράσεων.

Σε καθεστώς εφεδρείας τίθενται τελικά όλοι οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο και σε ΝΠΔΔ και σε ΝΠΙΔ του δημόσιου τομέα, με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίοι κατά τους επόμενους 12-24 μήνες αποκτούν δικαίωμα εξόδου με πλήρη σύνταξη.

Μετά το τέλος της περιόδου εφεδρείας οι εργαζόμενοι συνταξιοδοτούνται με πλήρη σύνταξη, το επίπεδο της οποίας δεν θίγεται από το καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας.

Κατά την δεύτερη «Δράση», οι υπάλληλοι του Δημοσίου και των ΝΠΔΔ με σχέση δημοσίου δικαίου, οι οποίοι κατά τους επόμενους 12-24 μήνες αποκτούν δικαίωμα εξόδου με πλήρη σύνταξη, τίθενται σε προσυνταξιοδοτικό καθεστώς, αφού προηγουμένως τερματιστεί η υπαλληλική σχέση τους με κατάργηση των οργανικών θέσεων που κατέχουν. Μετά την ολοκλήρωση της προσυνταξιοδοτικής περιόδου, οι παραπάνω υπάλληλοι λαμβάνουν πλήρη σύνταξη, το επίπεδο της οποίας δεν θίγεται από τη περίοδο του προσυνταξιοδοτικού καθεστώτος.

Από τις δύο αυτές «δράσεις» υπολογίζεται ότι μπορεί να συγκεντρωθεί αριθμός 18-20.000 εργαζομένων.

Κατά την τρίτη «δράση» σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας τίθενται οι εργαζόμενοι στους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα που καταργούνται, και μέρος των εργαζομένων των κατηγοριών ΥΕ και ΔΕ των φορέων που απορροφώνται, συγχωνεύονται ή περιορίζονται.

Η συγκεκριμένη διαδικασία τίθεται υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ, ενώ οι εργαζόμενοι που διαθέτουν τις αναγκαίες προϋποθέσεις, επαναπροσλαμβάνονται το ταχύτερο δυνατόν με βάση τα όσα προβλέπονται στο σχετικό ΠΔ. Θα δημιουργηθούν ειδικά προγράμματα επανακατάρτισης, στο πλαίσιο του ΟΑΕΔ για όσους εργαζόμενους παραμείνουν στο καθεστώς εφεδρείας.

Από τη δράση αυτή εκτιμάται ότι μπορεί να συγκεντρωθεί αριθμός περίπου 1.000 εργαζομένων.

Κατά την τέταρτη δράση τερματίζεται το προνομιακό καθεστώς που έχει δοθεί σε δημοσίους υπαλλήλους και λοιπούς εργαζομένους που έχουν ήδη δικαίωμα πλήρους σύνταξης να παραμείνουν στην ενεργό υπηρεσία, παρατείνοντας το ηλικιακό όριο υποχρεωτικής αποχώρησης, οπότε και οι εργαζόμενοι αυτοί θα συνταξιοδοτηθούν άμεσα.

Η πέμπτη δράση προβλέπει ταχεία διαδικασία εντοπισμού υπηρεσιακών μονάδων φορέων της κεντρικής κυβέρνησης που δεν έχουν λόγο ύπαρξης ή διαθέτουν πολύ μεγάλο ποσοστό πλεονάζοντος προσωπικού.

Η αξιολόγηση θα γίνει υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ, με νομοθετημένα αντικειμενικά κριτήρια που εφαρμόζονται αυτόματα. Από το προσωπικό που υπηρετεί σε αυτές τις υπηρεσιακές μονάδες, θα ζητηθεί να αποδεχθεί μετάθεση σε άλλες υπηρεσίες ή, αλλιώς, να ενταχθεί σε καθεστώς εφεδρείας λόγω κατάργησης της οργανικής θέσης του.

Κατά την έκτη δράση, συνεχίζεται με εντατικό ρυθμό, όπως αναφέρεται, η αναδιάρθρωση ΝΠΙΔ και ΝΠΔΔ που καταργούνται ή συγχωνεύονται. Για τους εργαζόμενους στους φορείς αυτούς θα ισχύσουν τα προβλεπόμενα στην τρίτη δράση.

Από την πέμπτη και την έκτη δράση υπολογίζεται ότι μπορεί να συγκεντρωθεί αριθμός περίπου 6-7.000 εργαζομένων.

Η δεύτερη φάση (που περιλαμβάνει την έβδομη δράση), περιλαμβάνει την διαδικασία αξιολόγησης της διάρθρωσης, των αρμοδιοτήτων και του προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών, στο πλαίσιο των ευρημάτων της πρόσφατης μελέτης του ΟΟΣΑ για την ελληνική δημόσια διοίκηση, με στόχο τη μείωση των υφιστάμενων υπηρεσιακών μονάδων (όχι των θέσεων του υπηρετούντος προσωπικού) κατά περίπου 30%.

Η αξιολόγηση θα γίνει με αξιοποίηση της Τεχνικής Βοήθειας της Ε.Ε., με τη συμμετοχή εξωτερικών εμπειρογνωμόνων και του ΟΟΣΑ. Ειδικά ως προς την αξιολόγηση του προσωπικού, η διαδικασία τελεί υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ.

Χρειάστηκαν δύο χρόνια, η δαμόκλειος σπάθη της τρόικας και ο κίνδυνος να τιναχτεί στον αέρα το χρηματοδοτικό πρόγραμμα της χώρας για να κάνουν το αυτονόητο προκειμένου να μειωθεί ο υπερτροφικός δημόσιος τομέας. Επελέγη η οδός μιας… υποχρεωτικής εθελουσίας και τώρα περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει με την έκτη δόση…

Το πλεονάζον προσωπικό που θα προκύψει και δεν θα είναι δυνατόν να απορροφηθεί παραγωγικά σε άλλες θέσεις στο δημόσιο τομέα, θα ενταχθεί σε καθεστώς εφεδρείας και σε προγράμματα επανακατάρτισης και εναλλακτικής κοινωνικής απασχόλησης.

Πάντως, μ’ αυτά και μ’ αυτά και με τις καθυστερήσεις επί καθυστερήσεων, το έλλειμμα του προϋπολογισμού για το 2011 και το 2012 – χθες εγκρίθηκε και προσχέδιο προϋπολογισμού που προβλέπει πλεονάσματα – θα βρεθεί εκτός στόχων, όπως ανέφερε το πρακτορείο Ρόιτερ’ς επικαλούμενο κυβερνητικές πηγές.

Φυσικά, λόγω της βαθιάς ύφεσης και της αδυναμίας να αντιμετωπιστούν εγκαίρως προβλήματα και παθογένειες…

Σχόλια Facebook

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.