Μάθετε να μετράτε το σφυγμό σας!

0
85

SFYGMOS-METRHMA

Το να γνωρίζετε να μετράτε τον καρδιακό σας σφυγμό θα σας βοηθήσει να ελέγχετε το επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης και ενδεχομένως να εντοπίσετε κάποια προβλήματα υγείας.

Ορισμένες φορές και κυρίως καθώς τα χρόνια περνούν ο ρυθμός και η συχνότητα της καρδιάς μπορεί να αλλάξουν και μπορεί να υποδηλώνουν μια καρδιακή πάθηση ή άλλη κατάσταση που πρέπει να αντιμετωπιστεί.

Διαβάστε στο επιστημονικό άρθρο, χρήσιμες οδηγίες για να μάθετε να μετράτε το σφυγμό σας.

MPOYNTOYRH XRISTINAΤης Χριστίνας Ι. Μπουντούρη*

Η καρδιά είναι ένας μυς που λειτουργεί σαν αντλία, έτσι ώστε με κάθε χτύπο της να στέλνει αίμα σε όλο το σώμα. Χτυπά σύμφωνα με τον ρυθμό και τους παλμούς που απαιτούνται ανά πάσα στιγμή προκειμένου το σώμα να εκτελέσει ένα έργο.

Έτσι όταν ξεκουράζεστε οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί κυμαίνονται από 60-100 το λεπτό. Αν όμως πάτε για τρέξιμο θα αρχίσει να χτυπάει πιο γρήγορα, γιατί οι μύες των ποδιών θα χρειάζονται περισσότερη ενέργεια. Πριν γράψετε ένα διαγώνισμα επίσης θα χτυπάει πιο γρήγορα, αλλά αυτό συμβαίνει λόγω του άγχους.

Στα παιδιά η καρδιά φυσιολογικά χτυπάει πιο γρήγορα σε σχέση με τους ενήλικες.

Τα όρια των φυσιολογικών τιμών σύμφωνα με την ηλικία, τα οποία αφορούν μετρήσεις σε κατάσταση ηρεμίας (10 λεπτά σε καθιστή θέση), είναι τα παρακάτω:

Νεογέννητα (0 έως 3 μηνών): 100 – 150

Βρέφη (3 έως 6 μηνών): 90 – 120

Τα βρέφη (6 έως 12 μηνών): 80 – 120

Παιδιά (1 έως 10 ετών): 70 – 130

Άνω των 10 ετών: 60 – 100

Αθλητές : 40 – 60

pa_heartrateΠώς να μετράτε το σφυγμό σας

Ο σφυγμός μπορεί εύκολα να ψηλαφηθεί στα σημεία όπου μία αρτηρία περνά κοντά στο δέρμα, όπως είναι ο λαιμός ή ο καρπός.

Για να ψηλαφήσετε το σφυγμό στον καρπό:

Λυγίστε ελαφρά τον αγκώνα του ενός χεριού με την παλάμη σας να είναι στραμμένη προς τα επάνω.

Τοποθετήστε το δείκτη και το μεσαίο δάκτυλο του άλλου χεριού στο εσωτερικό του καρπού, ακριβώς κάτω από τη βάση του αντίχειρα.

Πιέστε ελαφρά τα δύο δάχτυλα στο δέρμα σας μέχρι να αισθανθείτε το σφυγμό σας.

Εάν δεν αισθάνεστε τίποτα, είτε πιέστε λίγο πιο δυνατά ή αναζητήστε με τα δάχτυλά σας την αρτηρία και πιέστε ξανά.

Μετρήστε τον αριθμό των σφυγμών που νιώθετε κατά τη διάρκεια ενός λεπτού ή διαφορετικά για 30 δευτερόλεπτα και μετά πολλαπλασιάστε επί 2.

Όταν οι χτύποι είναι κάτω από 60 δε σημαίνει απαραίτητα ότι υπάρχει κάποιο ιατρικό πρόβλημα.

Αυτό συμβαίνει συχνά στους αθλητές και σε πολλά άτομα που ασκούνται συστηματικά. Επίσης θα μπορούσε να είναι το αποτέλεσμα της λήψης φαρμάκων, όπως για παράγειγμα οι β-αποκλειστές.

Παράλληλα δεν πρέπει να πανικοβληθείτε αν τους βρείτε αυξημένους, γιατί μπορεί να οφείλονται στο άγχος, στο κάπνισμα και στην κατανάλωση καφέ και αλκοόλ.

Από την άλλη πλευρά επειδή ορισμένες ασθένειες σχετίζονται με βραδυκαρδία ή ταχυκαρδία, όπως για παράδειγμα οι καρδιαγγειακές παθήσεις, οι νόσοι του θυρεοειδούς αδένα κτλ. είναι απαραίτητη η ιατρική εξέταση.

Το ίδιο επιβεβλημένη είναι σε περίπτωση που διαπιστώσετε ότι ο σφυγμός σας δεν είναι ρυθμικός, δηλαδή όταν νιώσετε να χτυπάει ακανόνιστα.

*Χριστίνα Ι. Μπουντούρη
Γενικός – Οικογενειακός Ιατρός
Email: cbountouri@gmail.com
www.bountouri.gr

Σχόλια Facebook

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.