Μαθητές: Αδιαφορία ή ιδιαίτερη μαθησιακή δυσκολία; (Μέρος β΄)

0
12

Ο ρόλος και οι υποχρεώσεις ενός εκπαιδευτικού, ιδιαίτερα στις μέρες μας με τα ποικίλα προβλήματα που ταλανίζουν την κοινωνία μας, είναι ιδιαίτερα δύσκολος και απαιτητικός…

Της Σοφίας Σκλείδα

Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι δυνατόν να σχετίζονται με πολλούς παράγοντες και να αφορούν  το γνωστικό, το συναισθηματικό  και τον κοινωνικό τομέα. Τα περισσότερα προβλήματα έχουν να κάνουν με την παραγωγή και κατανόηση του γραπτού λόγου, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις δυσκολίες εμφανίζονται και στα μαθηματικά.

Για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τα παιδιά που παρουσιάζουν κάποια μαθησιακή δυσκολία θα πρέπει από κοινού εκπαιδευτικοί και γονείς, αφού κατανοήσουν το είδος του προβλήματος, να καταστρώσουν ένα κοινό σχέδιο δράσης, σε συνεργασία  ίσως με κάποιο ειδικό, ανάλογα και με τη φύση του κάθε προβλήματος.

Ιδιαίτερα ο κάθε εκπαιδευτικός θα πρέπει να γνωρίζει ότι οι μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να αντιμετωπιστούν με επιτυχία, ότι τα παιδιά που εμφανίζουν κάποιο πρόβλημα έχουν φυσιολογικό δείκτη νοημοσύνης, μπορούν να προχωρήσουν σε ανώτερα στάδια μόρφωσης και ότι χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να εκτελέσουν τις συνήθεις εργασίες στο σχολείο ή στο σπίτι. Και πάνω από όλα θα πρέπει να κατανοήσουν ότι κάποια συμπτώματα παρόλο που μοιάζουν με τεμπελιά και αδιαφορία δεν είναι.

Γι’ αυτό το λόγο επιβάλλεται να σταθεί με ευαισθησία τόσο δίπλα στο παιδί που έχει μαθησιακό πρόβλημα, όσο και στην οικογένειά του που σίγουρα χρειάζεται ψυχολογική βοήθεια και συναισθηματική καθοδήγηση για να μπορέσει να βοηθήσει ουσιαστικά το παιδί.

Σε αυτήν την προσπάθεια η σχέση που θα έχει αναπτυχθεί ανάμεσα στο παιδί και το δάσκαλο είναι πρωταρχικής σημασίας. Θα πρέπει να συζητούν από κοινού το πρόβλημα και να αποφασίζουν πώς θα το αντιμετωπίσουν.

Θα πρέπει ο μαθητής να ενθαρρυνθεί θετικά, ώστε να εκμεταλλευτεί τις κατάλληλες ευκαιρίες που θα του δοθούν, για να μπορέσει να ενισχυθεί συναισθηματικά και να διακριθεί ενδεχομένως σε κάποιο άλλο μάθημα.

Έτσι θα πρέπει να αποφεύγονται οι συγκρίσεις και να προωθούνται οι συχνές επαναλήψεις. Δεν θα πρέπει να υποβιβάζεται κανένας μαθητής από κανέναν. Ο απόλυτος σεβασμός της προσωπικότητας, της διαφορετικότητας και των δυνατοτήτων των μαθητών θα είναι ο απαράβατος κανόνας και πάνω σε αυτόν θα δουλέψουμε για να επιφέρουμε θετικές αλλαγές.

Ο ενημερωμένος και ειδικά καταρτισμένος εκπαιδευτικός δημιουργεί τις προϋποθέσεις συνεργασίας  στην τάξη του, κατανόησης των επιμέρους ιδιαίτερων προβλημάτων από τους μαθητές, προώθησης λύσεων που θα προέρχονται από τη δημιουργική συνεργασία τους και χωρίς να υποβιβάζεται κανένας.

Επιπλέον, θα πρέπει να συνεργάζεται ουσιαστικά με τους γονείς, να δέχεται και να σέβεται τις απόψεις τους και να τους κατευθύνει ώστε να μην φορτώνουν υπερβολικά το παιδί τους και να μην έχουν υπερβολικές αξιώσεις για υψηλές επιδόσεις.

Σχόλια Facebook

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.