Πολίτες δεύτερης κατηγορίας όσοι χρησιμοποιούν το τρένο στις Αχαρνές

0
60

Επιμέλεια: Μαρία Δεμερτζή

Του Παναγιώτη Αναγνωστόπουλου

Επί πολλά χρόνια χρησιμοποιούσα το τρένο για το Σταθμό Λαρίσης, ένα μέσο το οποίο το οποίο είναι άμεσα συνυφασμένο με τη ζωή τη πόλης εδώ και δεκαετίες. Γράφω «χρησιμοποιούσα» γιατί πλέον με την πολιτική των διοικήσεων του ΟΣΕ (δεν είναι τυχαίο ότι είναι η πλέον προβληματική επιχείρηση του δημοσίου) αλλά και την αδιαφορία των δημαρχιακών αρχών της πόλης, το τρένο συνεχώς απαξιώνεται και καθίσταται μη εξυπηρετικό. Αρκετοί, όπως και εγώ, επέστρεψαν δυστυχώς στο ιδιωτικό αυτοκίνητο! Τέσσερα σημαντικά ζητήματα, σε σχέση με το τρένο, πρέπει να επισημανθούν και των οποίων οι επιπτώσεις εν μέρει μπορούν να αναστραφούν:

Πόλη κομμένη στα δύο: από την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής, δεκαετίες πριν, η πόλη των Αχαρνών διαιρέθηκε στα δύο. Οι συνδέσεις μεταξύ των 2 τμημάτων είναι ελάχιστες γεγονός που επιφέρει διάσπαση του αστικού και κοινωνικού ιστού, αλλά παράλληλα επιφέρει και κυκλοφοριακά προβλήματα καθώς τα οχήματα συνωστίζονται στις λιγοστές διαβάσεις. Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι στους Αγίους Αναργύρους σχεδόν σε μήκος 3 χλμ η γραμμή κατασκευάστηκε υπόγεια με αποτέλεσμα η πόλη πλέον να ενωθεί και να κερδίσει και μεγάλους χώρους πρασίνου! Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί στην πόλη μας επιλέχθηκε η ακριβώς αντίθετη λογική με ένα τεράστιο τείχος (στις Κάτω Αχαρνές) να κόβει την πόλη σε τμήματα.

Διπλό εισιτήριο: Για κανένα λόγο δεν μπορώ να αντιληφθώ γιατί ο κάτοικος των Αχαρνών πληρώνει σήμερα 1 ευρώ έως το Σταθμό Λαρίσης και 1 ευρώ μετά στο Μετρό. Δηλαδή κάποιος για να πάει και να γυρίσει από Αθήνα χρειάζεται 4 ευρώ την ημέρα. Αντίθετα ο κάτοικος των Λιοσίων ή της Παλλήνης χρειάζεται μόνο 2 ευρώ! Αραιά δρομολόγια: πως δήθεν η πολιτεία ενδιαφέρεται για τη χρήση των μαζικών μέσων μεταφοράς, όταν τα δρομολόγια του τρένου μπορεί να απέχουν έως και 2 ώρες! Η τραγική ειρωνεία, είναι ότι το συνωστισμό και τα αραιά δρομολόγια, τα διπλοπληρώνουμε σε σχέση με τον προαστιακό, ο όποιος ανά 15 λεπτά εξυπηρετεί τους σταθμούς! Ο σταθμός φάντασμα του προαστιακού: Πώς μπορεί να εξηγηθεί το γεγονός ότι σχεδόν επί ένα χρόνο, ο σταθμός του προαστιακού στη Λεωφόρο Φιλαδέλφειας παραμένει κλειστός ενώ είναι καθόλα έτοιμος; Και -όμως, αυτό συμβαίνει διότι όλο αυτό το διάστημα περιμένουμε να τοποθετηθούν φανάρια διαχείρισης της κυκλοφορίας στη Φιλαδέλφειας, ώστε να δοθεί άδεια λειτουργίας του σταθμού.

Αναφέροντας τα παραπάνω παραδείγματα θέλω να καταδείξω, ότι ορισμένα από τα προβλήματα μας ως δημότες και κάτοικοι Αχαρνών, είναι αποτέλεσμα της αδιαφορίας των δι-οικούντωντης πόλης. Διότι, για όλα τα προαναφερθέντα προβλήματα υπάρχουν λύσεις ή τουλάχιστον βελτιώσεις. Το εισιτήριο μπορεί να μειωθεί, ενώ τα φανάρια είναι ζήτημα λίγων εργατοωρών να τοποθετηθούν. Αρκεί όσοι έχουν τα ηνία της πόλης να παλέψουν για την ευημερία και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της. Αρκεί ως δημότες να διαβλέψουμε ποιοι έχουν πραγματικά όραμα και θέληση για να γίνει αυτή πόλη καλύτερη.

Αναγνωστόπουλος Παναγιώτης

Χωροτάκτης – Πολεοδόμος Μηχανικός,

MSc στην Περιβαλλοντική Πολιτική

Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος με την Παράταξη «Για την Πόλη μας»

Σχόλια Facebook

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.