Σκάνδαλο: Η κυβέρνηση ξεπούλησε για ψίχουλα την «ΤΡΑΙΝΟΣΕ»

0
69

Με μιά απόφαση και διαδικασίες που… «σηκώνουν» πολύ… «συζήτηση», η κυβέρνηση ξεπούλησε, την «ΤΡΑΙΝΟΣΕ», αντί 45 εκατ. ευρώ στην ιταλική εταιρεία «Ferrovie Dello Stato Italiane». «Παιχνίδια» από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) που είχε ανάψει «κόκκινο» στην πώληση, με αποτέλεσμα η εταιρία των ρωσικών σιδηροδρόμων RZD που προσέφερε το τριπλάσιο τίμημα, να αποσυρθεί από τον διαγωνισμό…

Πριν από τρείς ημέρες υπεγράφη η σύμβαση πώλησης του 100% της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ», ενώ την σύμβαση υπέγραψαν ο διευθύνων σύμβουλος της «Ferrovie», Ρενάτο Μαζοντσίνι, και ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, Αντώνης Λεούσης, παρουσία των διοικήσεων των εταιρειών «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» και ομίλου ΟΣΕ.

Η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί μετά την πάροδο δύο έως τριών μηνών και αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκρίνει την εξαγορά και άρει την επιβολή επιστροφής κρατικών ενισχύσεων ποσού άνω των 700 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για μια συμφωνία-παρωδία, καθώς οι Ρώσοι, οι οποίοι τελικά αποσύρθηκαν από τον διαγωνισμό λόγω του ότι το ΤΑΙΠΕΔ είχε ανάψει «κόκκινο» στην πώληση, έδιναν τα τριπλάσια.

Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» ανακοινώθηκε τον Ιανουάριο του 2016 και η πρώτη φάση του ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του 2016. Από τις 18 Ιανουαρίου 2017, και επισήμως πέρασε στους Ιταλούς.

Η ρωσική εταιρεία επιθυμούσε την απόκτηση της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» για να δημιουργηθεί ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που θα ενώνει τον Ειρηνικό και την Ασία με την Ευρώπη.

Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι δεν είχαν την ενημέρωση που ήθελαν σχετικά με την «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» προκειμένου να προχωρήσουν στην υποβολή δεσμευτικής προσφοράς.

Όπως αναφέρει το «pentapostagma.gr» ο πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, τον Ιούλιο του 2016, αναφερόμενος στις λεπτομέρειες του διαγωνισμού για την «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» και την διαγωνιστική διαδικασία και την απόφαση της εταιρείας να μην καταθέσει δεσμευτική προσφορά για την εξαγορά της είπε ότι «οι ρωσικοί Σιδηρόδρομοι δεν είχαν την εικόνα που ήθελαν για να ολοκληρώσουν την ανάλυση», ενώ οι Ιταλοί, εξ όσων γνωρίζουμε, υπέβαλαν προσφορά, η οποία διέφερε από τους όρους, που είχαν τεθεί.

Έτσι λοιπόν, η «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» εξαγοράστηκε με το πρωτοφανές χαμηλό ποσό των 45 εκατομμυρίων ευρώ από την ιταλική εταιρεία σιδηροδρόμων «Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A.».

Αξίζει να αναφερθούμε σε παλαιότερο άρθρο του «Antinews.gr» με τίτλο: «Καραμπινάτο σκάνδαλο η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ», όπου, μεταξύ άλλων σημειώνει:

Σε ένα καραμπινάτο σκάνδαλο που θα έπρεπε από σήμερα να απασχολεί τη δικαιοσύνη, προχωρά η κυβέρνηση με την κατακύρωση του διαγωνισμού για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με ένα τίμημα μόλις 45 εκατ. ευρώ. Από τη στιγμή που το ΤΑΙΠΕΔ έκανε αποδεκτή την πρόταση, ξεσηκώθηκαν και οι πέτρες καθώς θεωρήθηκε ότι δίνεται κοψοχρονιά μια εταιρεία τόσο σημαντική. Όμως, το να το λέει η αντιπολίτευση ας πούμε ότι δεν είναι αντικειμενικό. Τι συμβαίνει, όμως, όταν το λέει ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ Φίλιππος Τσαλίδης;

Σε συνέντευξή του τονίζει:

«Σε ό,τι αφορά στο τίμημα, σημειώνεται ότι 75 εκατ. ευρώ (25 εκατ. ευρώ κεφάλαιο κίνησης + 50 εκατ. ευρώ από το κράτος για την επιδότηση των άγονων γραμμών) θα είναι διαθέσιμα στον αγοραστή κατά το πρώτο έτος λειτουργίας της επιχείρησης. Πέραν αυτών, 200 εκατ. ευρώ θα δοθούν ακόμη από το κράτος για την επιδότηση των άγονων γραμμών (2017 – 2020). Κατά συνέπεια, το τίμημα των 45 εκατ. ευρώ κρίνεται πάρα πολύ χαμηλό.
Ουσιαστικά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πλήρωσε «αμαρτήματα» που σχετίζονται με τρίτους (τον ΟΣΕ ΑΕ) και όχι δικά της, σε συνδυασμό με πιέσεις που ασκήθηκαν για διατήρηση του διαγωνισμού στο αντικείμενο και τους όρους που περιλαμβάνονταν στην αρχική προκήρυξη (κατά την προηγούμενη περίοδο), υπό την απειλή μάλιστα καταλογισμού των κρατικών ενισχύσεων και εκκαθάρισης της εταιρείας.
Σε ό,τι αφορά στις διαδικασίες, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ ουδόλως αναμίχθηκε σε αυτές. Πρέπει να σημειώσω ότι η χώρα μας θα έχει το «προνόμιο» να είναι η μοναδική Ευρωπαϊκή χώρα όπου το Δημόσιο δεν θα διαθέτει σιδηροδρομική εταιρεία».

Δηλαδή ο ίδιος ο επικεφαλής της εταιρείας καταγγέλλει το ΤΑΙΠΕΔ, επομένως και την κυβέρνηση ότι πούλησε μπιρ-παρά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και δεν παρεμβαίνει κάποιος εισαγγελέας…

…Υπάρχει πολύ ψωμί στην υπόθεση και αφού δεν έχει φιλότιμο ο πρωθυπουργός να ξεκαθαρίσει την κατάσταση, ας το κάνει κάποιος εισαγγελέας.

Είτε το ΤΑΙΠΕΔ συμφώνησε σε ένα μικρό τίμημα, κάτι που είναι αδίκημα, είτε οι υπουργοί δεν ξέρουν τι τους γίνεται κι επομένως πρέπει να απομακρυνθούν.

«Πολιτικοί Απατεώνες»

«Πολιτικούς απατεώνες» χαρακτήρισε ο Άδωνις Γεωργιάδης τα στελέχη της Κυβέρνησης με αφορμή την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την ιταλική εταιρεία σιδηροδρόμων «Ferrovie Dello Stato Italiane», έναντι 45 εκατομμυρίων ευρώ.

Σε ανάρτησή του στο Twitter, o αντιπρόεδρος της ΝΔ παραπέμπει σε μία δήλωση του Ιουλίου του 2013 από τον Γιώργο Σταθάκη, τότε υπεύθυνο τομέα ανάπτυξης της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, σχετικά με την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.

Σε αυτήν, ο κ. Σταθάκης χαρακτηρίζει «προκλητικά χαμηλή τιμή» τα 300 εκατομμύρια ευρώ που αξίωνε η τότε κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προσθέτοντας μάλιστα πως ένα… τόσο μικρό ποσό θα έχει «αμελητέα ωφέλεια ως προς την εξυπηρέτηση του διακηρυγμένου στόχου της κυβέρνησης».

Εξάλλου, σε ανακοίνωσή του «Το Ποτάμι» αναφέρει: Πριν από 2 χρόνια, όταν επρόκειτο να ιδιωτικοποιηθεί η εταιρεία, ο κ. Σταθάκης κι ο ΣΥΡΙΖΑ έβρισκαν προκλητικά χαμηλό το τίμημα των 300 εκατομμυρίων. Σήμερα και αφού οι διάφορες επιδοτήσεις έχουν στοιχίσει στον Έλληνα φορολογούμενο 750 εκατομμύρια, η εταιρεία πωλείται για 45 εκατομμύρια.

Ποιος πληρώνει τη διαφορά των επιδοτήσεων που δόθηκαν και των 255 εκατομμυρίων που δεν εισπράχθηκαν;

Όχι φυσικά, τα στελέχη της κυβέρνησης, αλλά αυτοί που πληρώνουν πάντα», προσθέτει η Σεβαστουπόλεως.

Σχόλια Facebook

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.